Lean & Six sigma Yellow Belt – Indywidualnie BLM

PRAKTYCZNE stosowanie narzędzi doskonalenia. Kurs realizowany jest zgodnie z wymaganiami ISO13053:2011 oraz ISO18404:2015.

KONSTRUKCJA TEMATYCZNO-CZASOWA KURSU

RODZAJ SZKOLENIALean & Six Sigma YELLOW BELT
Czas trwania kursuRazem 32h zajęć:
> diagnoza 2h
> materiał dydaktyczny (LMS) 24h
> konsultacje szkoleniowe 2h
> seminarium projektowe 2h
> certyfikacja tytularna 2h
Program zajęć (FLOW)Struktura kursu \zawartość
Metodyka DMAIC – ISO13053· Materiał dydaktyczny: wykłady + ćwiczenia (LMS/mail)
· Konsultacje szkoleniowe (ZOOM/TEAMS)
· Konsultacje projektowe (ZOOM/TEAMS)
· Test końcowy (LMS)
· Materiał dydaktyczny: wykłady + ćwiczenia (LMS/mail)
Korzyści dodatkoweMateriały szkoleniowe wykładowe – elektroniczne
Pliki do stosowania w zadaniach – wersja MS Office/Open Office
Asysta trenera – coaching szkoleniowy indywidualny
Asysta trenera – coaching projektowy indywidualny
Dostęp do platformy szkoleniowej DMAIC.pl
 CERTYFIKAT UKOŃCZENIA SZKOLENIA – część teoretyczna

Opcje dodatkowe(uwzględnione w ofercie podstawowej)
CERTYFIKACJA TYTULARNATest + Karta projektowa: szczegóły dostępne u tutora.

METODYKA SZKOLENIA – Zajęcia odbywają się w modelu pracy zdalnej – BLM –  (indywidualne tempo)

SESJE BLMKomponent Teoretyczny ZDALNIEKomponent Praktyczny ZDALNIE Certyfikacja Tytularna ZDALNIE
 Czas szkolenia *)Wykłady/ĆwiczeniaKonsultacje indywidualneCertyfikacja
Materiał dydaktyczny Dostępny 24 h/7 dniPraca indywidualna z materiałem na platformie DMAIC.pl (24h)   Konsultacja po każdym bloku teoretycznym (Q&A) z Tutorem (do 3h)Realizacja konsultacji projektowych (do 4h)    
Zwiększenie puli h (opcja dodatkowa)
Test wiedzy
1 projekt praktyczny (DMAIC)

PRZEBIEG SZKOLENIA

Diagram przedstawia FLOW procesu nabywania kompetencji

PROGRAM SZKOLENIA

Program jest zgodny z międzynarodowym standardem ISO 13053:2011 Quantitative methods in process improvement – Six Sigma; Part 1: DMAIC methodology; Part 2: Tools and techniques.

MODUŁ 1

  1. Wstęp do Six Sigmy
    1. Istota podejścia Lean + Six Sigma.
    1. Fazy metody Six Sigma DMAIC.
    1. Struktura LSS w organizacji: YB/GB/BB.
  2. DMAIC: Faza DEFINE
    1. Orientacja na klienta, głos klienta – VOC.
    1. Określenie problemu.
    1. SIPOC – VOP.
    1. Straty w procesach COPQ.
    1. Miary jakościowe VOC<=>VOP.
    1. Ludzie – procesy – cele.
    1. Model procesu – 7M.
    1. Problem statystyczny y=f(x)+ε.
    1. Karta projektowa.
    1. Lista kontrolna fazy Define.
  3. DMAIC: Faza MEASURE
    1. Miary jakości: CTQ/CTB.
    1. Typy miar: dyskretne/ciągłe .
    1. Plan zbierania danych.
    1. Wiarygodność systemu pomiarowego: Gage R&R.
    1. Obliczanie Sigma Level: DPMO/Cp_Cpk.
    1. Lista kontrolna fazy Measure.

Wręczenie (przesłanie) certyfikatów ze szkolenia

CERTYFIKACJA TYTULARNA (fakultatywnie)

Praktyczne opracowanie karty projektowej (SIPOC + definiowanie Sigma Level).

OPIS SZKOLENIA I CEL

Praktyczna nauka w stosowaniu narzędzi zbierania danych oraz analizy danych celem zrozumienia procesów w podejściu Lean Six Sigma przez operatorów/członków procesów. Przedmiotem szkolenia jest szukanie możliwości wzrostu wydajności i stabilności procesu oraz zespołowe wypracowanie usprawnień w kulturze Lean Six Sigma. Szkolenie przygotowuje kandydatów do pełnienia funkcji członka zespołu Lean Six Sigma, mającego za zadanie realizację zadań zleconych przez GB LSS. Szkolenie dla osób, które zaczynają przygodę z Lean Six Sigma lub spotkali się z nią częściowo w praktyce zawodowej, są liderami/członkami procesów. Szkolenie przygotowuje do rozpoczęcia procesu implementacji podejścia Lean Six Sigma w organizacji, stworzenia planu osobistego rozwoju kompetencji z w/w obszaru. Szkolenie służy tez wypracowaniu własnego zdania na temat zasadności zastosowani podejścia oraz da możliwość dokonania własnej oceny funkcjonujących procesów w organizacji.

KONSULTACJE SZKOLENIOWE/PROJEKTOWE – PERFORMANCE COACHING – definicja

Skierowany jest do pracowników, którzy są rozliczani ze skuteczności działań, realizacji planów oraz z osiąganych rezultatów. Celem jest rozwój wiedzy i umiejętności zawodowych niezbędnych do realizacji celów zawodowych. Performance coaching obejmuje aspekt mentalnego przygotowania do realizacji zadań. Może dotyczyć pracy nad problemem utrudniającym działanie i realizację zadań. Pomaga przeanalizować sytuację, wskazać szanse i zagrożenia, wypracować optymalne rozwiązania. Proces coachingu w tym podejściu jest względnie ustrukturalizowany i ma charakter dyrektywny. Często sesje coachingowe są uzupełnieniem procesu rozwojowego rozpoczynającego się w sali szkoleniowej. W przypadku wdrażania nowych standardów pracy, koniecznie jest bowiem przeniesienie wiedzy i umiejętności zdobytej na szkoleniu do praktyki zawodowej. W podejściu tym ważna jest rola doświadczonego coach’a, który wskaże sposoby dostosowania wiedzy do potrzeb otoczenia biznesowego.

KIM SĄ YELLOW BELTS (Żółte pasy) W STRUKTURZE LSS

Osoby, które identyfikują obszary problemowe i dokonują selekcji zagadnień operacyjnych do rozwiązania. Podejmują akcje usprawniające w miejscu funkcjonowania, tj. procesie, wykorzystując podstawowe narzędzia do zbierania danych oraz analizy. Potrafią zdefiniować poziom sigma realizowanych procesów (produkcja, usługi, logistyka). YELLOW BELTS to członkowie zespołu, którzy uczą się praktycznego stosowania narzędzi w ramach przyjętego modelu rozwiązywania problemów oraz pełnienia ról i brania pełnej odpowiedzialności członka zespołu. Sprawnie posługują się narzędziami będącymi immanentną częścią metodyki DMAIC. Działają w ramach zespołu, w procesie, którego są istotnym zasobem. Systematycznie i efektywnie usuwają przyczyny problemów w miejscu ich powstawania.

UCZESTNICY SZKOLENIA

  • – osoby pragnące rozpocząć drogę doskonalenia zawodowego,
  • – osoby, które rozważają wejście na ścieżkę doskonalenia procesowego,
  • – wszyscy uczestnicy procesów produkcyjnych oraz usługowych,
  • – operatorzy maszyn i urządzeń,
  • – członkowie zakładowych zespołów kaizen/lean, zespołów doskonalenia procesów,
  • – osoby rozpoczynające drogę w lean six sigma.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Poznanie praktycznego stosowania narzędzi w metodologii Lean Six Sigma,
    • umiejętność ukierunkowanie własnego działania na doskonalenie procesów produkcyjnych lub usługowych,
    • wiedza i umiejętności niezbędne do pełnienia funkcji członka zespołu zmian w środowisku Lean Six Sigma,
    • poznanie najlepszych technik i praktyk Lean six sigma,
    • nabycie umiejętności prowadzenia prac z wykorzystaniem narzędzi w metodzie DMAIC,
    • uczestnik szkolenia będzie partnerem mogącym podjąć skuteczną współpracę z pracownikami organizacji posiadającymi status GB (Green Belt), BB (Black Belt), MBB (Master Black Belt), CB (Champion Executive Belt),
    • szkolenie pozwoli zaplanować kierunki oraz zasadności wprowadzania zmian w organizacji,
  • szkolenie może stanowić podstawę do rozpoczęcia kursu na poziomie LSS Green Belt lub LSS Black Belt,
  • uczestnik kursu ma czasowy dostęp do materiału szkoleniowego wynikającego z obranej „ścieżki certyfikacji”.
  • opracowane materiały multimedialne ułatwiają samodzielną pracę uczestnika kursu, zawierają każdorazowo komentarz prowadzącego do ich treści, ze szczegółowym wyjaśnianie celu i fazy stosowania kolejnych kroków,
  • opracowane prezentacje multimedialne służą wzmocnieniu przekazu wiedzy,
  • kompozycja materiałów jest opracowana w taki sposób aby uczestnik samodzielnie, we „własnym tempie” mógł zrealizować projekt zaliczeniowy,
  • materiały zawierają dużą ilość komentarza wykładowcy, będący wartością dodaną do prezentowanej treści a wynikającą z wieloletniego doświadczenia prowadzącego,
  • kurs on-line zawiera szereg zadań testowych mających wzmocnić budowane kompetencje uczestnika. Po każdej logicznej części teoretycznej jest zalecony zestaw ćwiczeń, których realizacja służy utrwaleniu zdobytej w trakcie części teoretycznej wiedzy,
  • podczas kursu uczestnicy część realizowanych zadań zobligowani będą wysłać do konsultacji dla prowadzącego, aby proces samokształcenia był monitorowany oraz aby uczestnik miał komfort „opieki” trenera,
  • uczestnik ma dostęp do wielu przykładów praktycznego zastosowania poszczególnych elementów i kroków w praktyce

CERTYFIKACJA (OPCJA FAKULTATYWNA)

Certyfikat jest zgodny z wymaganiami standardu ISO 18404:2015 Quantitative methods in process improvement – Six Sigma; Competencies for key personnel and their organizations in relation to Six Sigma and Lean implementation

Warunkiem otrzymania certyfikatu jest opracowanie karty projektowej, w której opisujemy zakres zmiany, definiujemy cel projektu, korzyści oraz koszty projektu, analizujemy proces z wykorzystaniem narzędzia SIPOC, wskazujemy miary jakościowe (efektywność, skuteczność) oraz definiujemy kalendarz planu akcji wraz z wnioskami doskonalącymi. Więcej szczegółów – zasady certyfikacji L&SS.

Warunkiem certyfikacji na poziomie Yellow Belt Lean Six Sigma jest zrealizowanie obu komponentów:

  • TEORETYCZNY – przepracowanie zagadnień teoretycznych, które kończą się testem końcowym – uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia,
  • PRAKTYCZNY – praktycznie wypełniona karta projektowa, prowadzona metodyką DMAIC

Osoby, które ukończą z wynikiem pozytywnym certyfikację, mają prawo ubiegać się o kontynuację treningu na poziomie 2 – Green Belt Lean &Six Sigma z uwzględnieniem wykonanej dotychczas pracy – formuła „upgrade to green belt” L&SS. Zapraszam do kontaktu.

32